een lekkere lange update - Reisverslag uit Cusco, Peru van Tamara Sar - WaarBenJij.nu een lekkere lange update - Reisverslag uit Cusco, Peru van Tamara Sar - WaarBenJij.nu

een lekkere lange update

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

24 December 2008 | Peru, Cusco

Ha allemaal!
het is al meer als 2 weken geleden dat ik een bericht heb achtergelaten! Begint saai te worden he? de waarheid is dat ik de afgelopen tijd gewoon geen tijd en internet gehad heb! ik hoop dat jullie me geloven :)

Wat me te doen staat is jullie dus updaten voor het leven!

mijn 2e week spaanse les was een heel gezellige week. Er waren 3 nieuwe mensen bij ons in de klas gekomen. Geen week overladen met allerlei outdooractiviteiten, maar gewoon genieten van de stad! Er was ook een hele nieuwe lading nederlanders aangekomen dus die hebben we de stad laten zien, met de leraren hebben we ceviche (typisch peruaanse gemarineerde rauwe vis met limoendressing, echt heel lekker!) gegeten, verjaardag gevierd van een schoolgenoot en ik heb veel australiërs en engelsen verteld dat nederlanders best aardig zijn als ze niet de hele tijd nederlands praten :) Woensdagavond heb ik in een engelse pub, hier in Cusco, omringd met typische engelsen triviant gespeeld. Dat is blijkbaar helemaal het ding in engelse pubs, dus die voelden zich helemaal thuis. Het was in ieder geval een heel gezellige en grappige avond! In het weekend hebben ik ook eindelijk het nachtleven van cusco meegemaakt. Er zijn een paar clubs waar echt super cool en fantastisch salsa gedanst wordt! echt heel vet om te kijken! Daar kunnen wij met ons wekelijkse lesje salsa op school nog wat van leren! verder zijn de straten in het weekend overladen met proppers en gratisdrankjesweggevers dus dat voelt gewoon als vakantie :) we zijn in ieder geval 2 nachten erg leuk uitgegaan :)

Mijn derde week spaanse les vorige week heb ik in Taray gevolgd. Een klein dorpje met 100 inwoners in ´de heilige vallei´ een uurtje met de bus vanaf Cusco. De school heeft daar een huis waar studenten heen kunnen om te relaxen en extra goed spaans te studeren. We gingen met zijn 11´en naar Taray die week. Relaxen was het zeker! de school was erg mooi, het weer was nog beter dan in Cusco, er hingen heerlijke hangmatten en in de tuin vlogen zelfs kolibries (van die minitropische vogeltjes die je het gevoel geven dat je echt in een tropisch paradijselijk oord bent :p) Studeren was het ook, want naast de spaanse lessen hadden we, behalve 2 excursies helemaal niets te doen :D ´s avonds dus gezellig kletsen, filmpje kijken en spelletjes spelen, overdag lezen in een hangmatje in de zon en af en toe een boodschapje doen in pisac, een iets groter dorpje vlakbij met een fantastische markt en maarliefst 1 internetcafé waar het internet om de dag werkte :)

Vrijdagmiddag ging ik weer terug naar Cusco samen met 4 anderen omdat wij de dag erna direct de incatrail gingen lopen! een druk schema kun je wel zeggen :)

Ik ben gisteravond teruggekomen van de Incatrail waar ik zaterdag dus heen ging. Het was echt fantastisch! Ik ga een ander bericht over de incatrail want het is gewoon zonde om dat als ´onderdeel van´ op te schrijven. Dat verdient een apart bericht :)

Vandaag is het de dag voor kerst, zoals jullie ongetwijfeld weten en in Cusco wordt deze dag uitgebreid gevierd. Vandaag is er een grote markt op de plaza des Armas en de onstijlvolle, knipperende, groen, rood, gele, blauwe en paarse kerstverlichting doet overal pijn in je ogen :) Desalniettemin wel goed voor het kerstgevoel dat na 4 dagen bergen, bossen en ruines behoorlijk ver weg gezakt is. Er zal ook wel een optocht zijn of iets anders minder comercieels, maar dat zal ik wel zien vanavond!

Vanavond heb ik een diner met mijn gastvrouw en haar 3 yogavrienden die er denk ik iets heel speciaals van gaan maken. Die vrienden slapen nu ook bij mijn gestvrouw en ik ken ze nog niet zo goed, maar ze zijn erg aardig. Ik moet in ieder geval iets wits aan en vooraf aan het diner is een ceremonie waarvan ik me nog niks kan voorstellen. Ik denk dat het in ieder geval erg speciaal wordt :) Ik heb nog geen idee hoe ik de rest van mijn kerstdagen ga doorbrengen, maar ik zal jullie natuurlijk updaten over mijn speciale dineetje en kerstdag.

Ik wil jullie ook nog heel fijne, gezellige en warme kerstdagen wensen en ik hoop jullie weer iets up-to-dater te houden komende tijd!
o ja foto´s ga ik op mijn picasa zetten! als mijn nitwitbrein het toestaat natuurlijk :)
de link volgt ;)

bedankt voor al jullie leuke reacties. Ze zijn erg leuk om te lezen! hoe gaat het daar met jullie?
Ik hoop supergoed, maak er in ieder geval mooie dagen van!

Liefs en groetjes! Tamara

  • 24 December 2008 - 17:59

    Marlieke:

    pas je wel op, ik kan niet komen om je uit de knoop te halen...hh. Een yoga-kerstceremonie ik ben heeel benieuwd. Lieverd heel veel plezier en fijne kerstdagen in de zon! een dikke kus van Pap, willard,mama en ik. En roelof is nu aan't oefenen met koor, we gaan zo luisteren. Dus dat was 'onze' update ;)

  • 24 December 2008 - 19:28

    Jos:

    tamaartje, jij ook een hele fijne kerst dan he, je dineetje klinkt goed!
    Tof dat je het zo naar je zin hebt, al had ik uiteraard niet anders verwacht ;) ben benieuwd wat de jaarwisseling daar gaat brengen, en uiteraard naar je Inca trail log.
    Ofwel, kga je leze!

  • 24 December 2008 - 21:54

    Peter En Ellen:

    Lieve Tamara! Eindelijk je website ontdekt en genoten van alles wat je inmiddels meegemaakt, gedaan en gezien hebt.
    We wensen je fijne dagen toe, en heel veel goede ontmoetingen met mensen van divers pluimage. We zullen je berichten blijven volgen! Lieve groeten, Peter, Ellen en Wilanne

  • 25 December 2008 - 10:43

    Elise:

    Liefje!!:D
    Super leuk om weer wat van je te lezen. Mooi dat de incatrail zo'n succes was en dat je allemaal leuke homies maakt daar. Ik hoor van eline ook weer allemaal spannende verhalen die je naar haar mailt;) Haha. Vind het helemaal leuk:)

    Net de kerst morgen dienst gehad met het koor. Ging goed en was weer erg leuk;) Kerstnacht gister was ook erg mooi, maar wel mega lang, de dienst duurde echt 1uur en 3kwartier. Dus op het moment ben ik echt kapot;)

    Hele hele fijne kerst daar, hoop snel weer iets van je te horen;) En anders krabbel ik je wel:P
    Meis, ook een hele fijne jaarwisseling alvast!

    dikkekus!!

  • 25 December 2008 - 11:05

    Tessa:

    dag lieve tamaar, wat vet allemaal om te lezen! In ieder geval een hele fijne kerst. en keep on updating ;)
    zoen

  • 26 December 2008 - 09:39

    An:

    ghehe ik ken een Rap des Armas :P das een liedje! Wat geinig..

    Wauwww tam, tklinkt superduper relaxedd allemaal! ...
    heb je alleen wel gemist in t kerst koor hoor :P net die ene stem... dat deed t m hoor!

    Maar goed, kerst is leuk, ze zeggen dat we hier binnekort kunnen schaatsen (in de naturiee!!) :D , dus wie weet :D .. whoehoe, dat zou vet zijn! ..

    Hoe is t weer daar?! Zonnig tropisch of ijsland koud?! ;)

    ghehe

    XX Angèle.

  • 26 December 2008 - 09:40

    An:

    p.s: Fijne kerst drol! ;) ben benieuwd hoe t was... ik moet me voorbereiden op "het diner" van t jaar :S:P zegt me pa.. dus ben benieuwd :P

  • 27 December 2008 - 19:38

    Tea Van Dijk:

    He lieve nicht.
    Leuk weer om iets van je te lezen. Ook hebben we natuurlijk de 1ste kerstdag het een en ander van de sarren gehoord. Het was trouwens erg gezellig en we hebben veel lol gehad.
    Nou lieve nicht ik hoop dat je ook fijne kerstdagen hebt gehad en ik wil je al een heel goed oud en nieuw wensen.
    dikke xxxxx van ons. Peter en Tea en Mariët en Niek.

  • 30 December 2008 - 13:41

    Willard:

    Hey Tamaar, heb net even je foto's bekeken op je Picasa! Zag er supergezellig uit! en owja, die uitzichten waren ook niet verkeerd :)
    Was het maken van die jumpfoto bij Macchu Picchu trouwens niet een beetje risky ?
    Adios, bro! en een prospero año nuevo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 26593

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Juni 2014

Stage in India

24 Juli 2012 - 23 Januari 2013

China

28 November 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: