Shanghai, amai amai! - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Sar - WaarBenJij.nu Shanghai, amai amai! - Reisverslag uit Shanghai, China van Tamara Sar - WaarBenJij.nu

Shanghai, amai amai!

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 Juli 2012 | China, Shanghai

Halootjes!

Willard en ik zijn gisteren aangekomen in Shanghai, wat een shiny stad! De dag ervoor waren we nog in Kopenhagen, waar we een superchille middag hebben gehad. Vanuit ons hostel kunnen we een enorm glanzende punt van een heel hoog hotel zien en dat is lang niet de enige :)

Ik heb nog nooit zo veel neon bij elkaar gezien en het wemelt hier van de enorm prestigieuze gebouwen. Ze noemen Shanghai ook wel het 'Parijs van China', waar overigens vooral heel veel Chinese toeristen op af komen. Natuurlijk zijn er westerse toeristen, maar eigenlijk zien wij vooral Chinese toeristen hier! Eddy Wally heeft hier trouwens een enorm toepasselijke songtekst voor geschreven, zoek op: Shanghai, amai amai!

Het hypermoderne Shangai is alles behalve chinees zeggen veel mensen. Je kan ook aan veel dingen zien dat het hier snel veranderd is! In 2008 bijvoorbeeld waren er nog maar 3 metrolijnen operatiioneel, waar er nu 10 zijn! We zijn vanaf het vliegveld gekomen met een hypersnelle trein die binnen 5 minuten 300 kilometer per uur ging, wajoo!

Vandaag hebben we een toevallig ontmoeting gehad met een meisje yóng róng en een jongen waarvan we de naam niet meer kennen, 2 chinese studenten uit qing dao ( zij: 'een kleine stad vlakbij Beijingi'- ik: goh, wat leuk, hoe groot dan? - zij: maar rond de 6 miljoen mensen ongeveer! - ik: oh... dat is niet groot inderdaad... haha) en we hebben gelijk een Chinese thee sessie gehad.

Het is hier echt een kunst om een prachtig kopje thee te zetten. Dus we liepen een kamertje binnen met onze nieuw gemaakte vrienden en voor onze neus werden vol aandacht en ying-yang veel verschillende soorten thee voor je klaargemaakt in minuscule kopjes! waarbij de helft van de thee trouwens wel gegeven wordt aan de tafel, waarschijnlijk om het lot niet te tarten, maar het kwam me een beetje zinloos over :pl Ondertussen konden onze nieuwe kennissen gelukkig voor ons vertalen voor welk deel van ons lichaam elk kopje thee goed was. Ik voel me ook een stuk gezonder moet ik zeggen!

Vanmiddag hebben we ook een bezoek gebracht aan een typische Chinese tuin met prachtige doorkijkjes en super mooie oude Chinese gebouwen.
Nu zitten we in ons hostel te chillen, waar het met de airco aan erg fijnl vertoeven is :) Het is namelijk lekker heet buiten met temperaturen rond de 33 graden.

Facebook doet het hier trouwens niet en ook youtube wordt geweigerd op het internet hier, heel treurig! Voor een interessant update zal je daarom toch moeten mailen :)

Groetjes!
Willard en Tamara

  • 26 Juli 2012 - 11:26

    Elise:

    Lieve Tamaar, wat klinkt het nu al leuk! Hoop ook dat jullie een goede reis hebben gehad. Ik wens jullie nog heel heel veel plezier en mooie dingen en ik blijf graag op de hoogte van al je/jullie avonturen :)
    Liefs!!

  • 28 Juli 2012 - 11:45

    Marjan En John:

    Hoi Willard en Tamara,
    We hebben jullie verslag met belangstelling gelezen! Geweldig! Nu zijn jullie weer onrweg. hele goede reis en groeten uit Corsica. Hier is t ook heel erg warm.

  • 28 Juli 2012 - 11:48

    Mama:

    lieve Willard en Tamara,
    wat een nieuwe wereld. leuk om me te lezen. zo genieten wij met jullie mee. dikke kus, papa en mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Tamara

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 26601

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 02 Juni 2014

Stage in India

24 Juli 2012 - 23 Januari 2013

China

28 November 2008 - 25 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: